perjantai 21. joulukuuta 2018

Joululoman suunnitelmat

Mulla alkoi keskiviikkona vihdoin ja viimein joululoma!  Vaikka oonkin nauttinut tästä syksystä tosi paljon ihan vain harjoitteluidenkin takia, niin kyllä tämä loma tulee taas tarpeeseen. Tässä postauksessa mun olisi tarkoitus vähän kertoa mun lomasuunnitelmista. Kuvat postausta varten olen ottanut pexels.com sivustolta.
001
Käyn viemässä joululahjat sukulaisille. Tämä tehtiinkin äitin kanssa jo tänään, kun meillä molemmilla on nyt alkanut loma. Käytiin Seinäjoella vielä viime hetken lahjaostoksilla ja samalla vietiin sitten lahjat kaikille siellä asuville sukulaisille.

Katon Joulupukin kuumalinjan. Tätä jokavuotista perinnettä ei vain voi jättää väliin! Yleensä nukun vähintään puoli yhteentoista asti vapaapäivisin, mutta jouluaattona herään yleensä jo puoli kahdeksan aikaan ihan vain kaikkien ihanien jouluohjelmien takia!

Nautin jouluruuasta. Ehdottomasti yksi parhaimpia asioita joulussa on se ruoka! Oon valehtelematta jo lokakuusta asti kaivannut etenkin bataattilaatikkoa ja kinkkua, koska ne on mun suosikkijouluruuat.

Vietän aikaa perheen ja sukulaisten kanssa. Ollaan mietitty, että haettaisiin jouluaattona isoäiti vanhainkodista tänne meille kotiin viettämään joulua. Lisäksi varmaan sukulaisia tulee nähtyä joulun aikaan paljon.
002
Käyn elokuvissa. Ollaan jo suunniteltu äitin kanssa, että mennään Tapaninpäivänä katsomaan elokuviin Juicesta kertova elokuva. En hirveästi Juicea ole kuunnellut, mutta mua kuitenkin kiinnostaa nähdä se leffa.

Välipäivinä pidän kunnon leffamaratonin. Tarkoituksena olisi katsoa ainakin kaikki Nälkäpelit ja Twilightit, koska niitä en ole katsonut pitkään aikaan. Lisäksi oon monesti joululomalla katsonut myös kaikki Harry Potterit, joten ehkäpä niistäkin voisin taas ainakin pari katsoa!

Vietän uutta vuotta. Sen kummempia suunnitelmia mulla ei uudelle vuodelle ole ainakaan vielä, mutta onhan tässä aikaa vielä miettiä. Kotona oleminenkin kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta.

Mun hyvä ystävä Helsingistä tulee kylään. Tätä me molemmat ollaan odotettu jo vaikka kuinka kauan aikaa ja vihdoin tammikuun alussa tää tapahtuu! Sen kummempia suunnitelmia ei olla vielä tätä kyläilyäkään varten tehty, mutta eiköhän me kuitenkin jotain keksitä!
003
Vietetään mun ystävän valmistujaisia. Tämä tapahtuu heti tammikuun alussa. Mun ystävä valmistuu lastenohjaajaksi, tosin ei Kaustiselta vaan Lapualta.

Luen mahdollisimman paljon kirjoja. Vähän ehkä hävettääkin myöntää tätä, mutta mulla on tällä hetkellä 24 kirjaa lainassa kirjastosta.😂 Niitä tulee vaan joka palautuskerralla hamstrattua lisää, joten oonkin nyt laittanut itselleni uusien kirjojen lainauskiellon siihen asti, kunnes kaikki edelliset kirjat on palautettu ja luettu. Oon kuitenkin nyt onneksi koko joulukuun pystynyt pitämään sellaista tahtia yllä, että luen yhden kirjan parissa päivässä. Nyt joululomalla mulla on myös enemmän aikaa lukea, joten ehkä mä saan suurimman osan kirjoista luettua.

Teen yhden koulutehtävän loppuun asti. Meidän opettaja oli nyt pari viimeistä viikkoa sairaslomalla, joten meille annettiin sitten itsenäisiä tehtäviä. Suurimman osan sain onneksi jo tehtyä, mutta yksi pieni tehtävä jäi vielä lomalle tehtäväksi ja sen aion tehdä mahdollisimman nopeasti pois alta.

Rentoutua ja nauttia hetkestä! Tää tuntuu välillä unohtuvan ja sen takia aionkin keskittyä tähän oikein kunnolla loman aikana.

Millaisia suunnitelmia teillä on joululomalle? Niin ja hyvää lomaa tietysti kaikille!

4 kommenttia:

  1. Meidän joulu kuulostaa hyvin samanlaiselta ja Potterit olisikin niin kiva katsoa pötköön ja pyjamassa tietty ja suklaarasia kainalossa.

    Ihanaa joulua <3

    VastaaPoista
  2. Ihania ideoita lomalle ♥ Mäkin aion syödä paljon jouluruokaa ja katsoa Joulupukin kuumaa linjaa, se on ehdoton perinne! Leffamaraton ois kans hauska.

    https://www.stoori.fi/mahdollisesti-ehka/

    VastaaPoista
  3. Sun lomasuunnitelmat kuulostaa kivoilta :) Mä taidan muuttaa lomaksi nypläystyynyn läheisyyteen :D

    🖤:llä sofilmas.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Sulla on sitten kirjastosta lainassa enemmän kirjoja tällä hetkellä, kun mulla varmaan koskaan :D Heh. Ihanalta kyllä kuulostaa sun suunnitelmat<3 Ja jos ylimääräistä lukuintoa piisaa, nii mulle voi pistää postissa tulemaan! Olis ihana osata uppoutua kunnolla kirjojen maailmaan :)

    VastaaPoista