perjantai 15. syyskuuta 2017

Kirja tag

Rakastan lukemista erittäin paljon ja kirjat on aina ollut tosi lähellä mun sydäntä, joten olikin aikamoinen sattuma kun törmäsin viime viikolla tähän haasteeseen, joka on juuri mulle tehty. Tiesin heti, että haluan tehdä myös itse blogiin tämän haasteen. Postauksen kuvituksena toimii quotet, joita oon poiminu vähän joka puolelta netistä.

1. Onko sinulla kotonasi tietty paikka, jossa luet?
- Luen vähän kaikkialla, mutta suurimmaksi osaksi luen joko sängyllä tai keittiön pöydän ääressä. Jos oon asuntolalla, luen vain sängyllä.

2. Kirjanmerkki vai palanen paperia?
- Oon ostanut miljoonia kirjanmerkkejä, mutta jotenkin ne menee aina hukkaan. Yleensä siis käytän vain jotain randomia paperin palasta kirjanmerkkinä.

3. Voitko lopettaa lukemisen milloin vain vai luetko aina sivun tai kappaleen loppuun?
- Mulla on sellainen pakkomielle että jos aloitan luvun lukemisen, mun on pakko myös lukea se luku loppuun. Ei pelkästään sivua tai kappaletta.
Book quotes 01
4. Syötkö tai juotko lukiessasi?
- Joskus joo. Suurimmaksi osaksi kuitenkin vain jotain herkkuja, kuten karkkia tai sipsiä.

5. Voitko kuunnella musiikkia tai katsella televisiota lukiessasi?
- Kuuntelen aika usein musiikkia samalla kun luen, mutta tv:tä en katso. Tämä ihan siis sen takia, että en pysty keskittymään sekä lukemiseen että tv:n katsomiseen samaan aikaan.

6. Luetko kotona vai missä vain?
- Kotona, autossa, linja-autossa, junassa, oikeastaan melkein missä vain. Monet ihmettelee, että miten mä pystyn lukemaan autossa tai junassa ilman että mulle tulee huono olo, mutta mulle ei ikinä oo ikinä tullut huono olo lukiessa.
Book quotes 02
7. Luetko ääneen vai hiljaa päässäsi?
- Hiljaa päässäni. Tykkään tosin kyllä ääneen lukemisestakin ja englannin kielisiä kirjoja luen aina ääneen, koska samalla yritän parantaa mun englannin ääntämistä.

8. Luetko kaikki sivut vai hypitkö sivujen yli?
- Luen tietysti kaikki sivut, koska eihän lukemisesta tulisi yhtään mitään jos hyppisi sivuja yli. Tai itse en ainakaan kyllä pysyisi juonessa mukana kunnolla, jos hyppisin sivujen yli.

9. Hajoaako kirjan selkä lukiessasi vai pysyykö se kuin uutena?
- Pokkarit on siitä huonoja, että niiden selkä hajoaa oikeasti tosi helposti, joten joskus pokkareiden selät hajoaa. Kirjojen selät sen sijaan pysyy mulla aina ehjänä, koska kohtelen kirjoja tosi varovaisesti.

10. Kirjoitatko kirjoihin?
- En halua sotkea kirjojen sivuja ylimääräisillä merkinnöillä, joten en. Jos joku opettaja käski lukion tunneilla merkitsemään jotain sivuihin, en olisi millään halunnut, koska halusin pitää mun kirjat mahdollisimman siisteinä. Tosin pienenä harrastin kirjoihin kirjoittamista ehkä liikaakin, hahah :-D
Book quotes 03
Mulla on ollut tämä päivä taas vapaa, joten tulin eilen illalla Kaustiselta kotiin. Kävin tänään aamulla parturissa ja iltapäivällä menin vastaanottamaan isoäitiä vanhainkotiin, jonne hän nyt menee sitten pysyvästi. Ymmärtäähän sen ettei kotona asumisesta tulisi enää tässä vaiheessa mitään, koska takana on kuitenkin viisi viikkoa sairaalassa paikallaan makaamista. Jalat ei enää kanna kunnolla ja kyllä isoäiti itsekin myönsi, että häntä pelottaisi olla kotona yksin. Jatkossa siis käyn vierailemassa isoäitin luona vanhainkodissa. Isoäitin luona vierailun jälkeen lähdettiin käymään Evijärvellä hämärillä kaupoilla (kaupoissa on siis tarjouksia ja kaupat on tavallista myöhempään auki) ja nyt kun ollaan tultu kotiin, oon katsonut Idols jaksot, jotka jäi multa katsomatta eilen ja toissapäivänä. Nyt ajattelin vielä katsoa tämän iltaisen Vain elämää -jakson ja sen jälkeen mennä nukkumaan. Mitäs tykkäsitte vähän erilaisemmasta haasteesta? Kertokaa myös mitä teille kuuluu tällä hetkellä?

-Sofia

10 kommenttia:

  1. Oi tää oli huippu! Täytyy kyllä toteuttaa itselläkin tämä sillä lukeminen on parasta!❤

    sinunvaikkahajoat.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin ihastuin tähän haasteeseen heti, kun löysin tämän! :) Oon ihan samaa mieltä, lukeminen on aivan mahtavaa ♥

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus! Voisi toteuttaa itsekin :)

    VastaaPoista
  3. Kiva tag! :) Itsekin haluaisin niin kovasti lukea kirjoja, mutta aikaa tuntuu aina olevan liian vähän :D Nyt syksyllä ehkä helpottaa, niin voisin yrittää ehtiä lukea ainakin pari kirjaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on välillä kausia, että ei ole juurikaan aikaa lukea kirjoja kun taas toisinaan en meinaa malttaa laskea kirjaa kädestäni ollenkaan :D

      Poista
  4. Siis ihan sairaan kiva haaste! Tosi hyvin vastailtu! :)

    VastaaPoista
  5. Itsekin rakastan kirjoja & lukemista, ne ovat suoranainen intohimoni ♥

    Nyökyttelin itsekseni lukiessani paria vastaustasi, mm. tämä:
    "2. Kirjanmerkki vai palanen paperia?
    - Oon ostanut miljoonia kirjanmerkkejä, mutta jotenkin ne menee aina hukkaan. Yleensä siis käytän vain jotain randomia paperin palasta kirjanmerkkinä"

    Voin niin samaistua tähän. Olen ostanut vaikka kuinka hienoja kirjanmerkkejä, mutta mystisesti ne aina katoavat - hieman samalla tavalla kuin sukistakin aina katsoaa toinen pari! :D Erona ettei kirjanmerkkejä tarvitse edes laittaa pyykkikoneeseen, vaan ne katoavat silti! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista ♥ Oon tosi monesti miettinyt, että miten ne kirjanmerkit vaan mystisesti katoaa, vaikka kuinka yrittäisin pitää niitä tallessa, mutta en oo ainakaan vielä onnistunut keksimään tähän vastausta :D Oon muutenkin yleensä aika tarkka kaikista mun tavaroista, mihin niitä laitan, mutta kirjanmerkit vaan menee aina hukkaan jostain syystä.

      Poista