maanantai 24. huhtikuuta 2017

Päivä kanssani 24.4.

Aattelin ottaa teidät tänään mun päivään mukaan - kuvien muodossa. Tekis mieli tehä tää joskus myös videon muodossa, mutta videoiden editointi ei oo oikeen mun juttu. Suunnittelin myös, että tekisin myös ens lauantaista tälläsen kuva mydayn, koska lauantaina tapahtuu jotain vähän erilaista. Kertokaahan mitä mieltä ootte tälläsistä postauksista! :)
Untitled
12.10 En yleensä kyllä tälleen viikkosin nuku näin myöhään, mutta heräsin tänään vasta kaheltatoista. Saattaa olla että oon vielä vähä väsyny Ylläksen reissusta, joten sen takia tuli nukuttua tänään vähä pidempään. En edes jaksanu nousta tänään ihan heti sängystä, vaan selasin instaa ja facea jonkin aikaa ennen kuin jaksoin nousta ja mennä tekemään itelleni aamupalaa.
Untitled 
12.40 Nousen vihdoin ja viimein sängystä. Teen itelleni sen perus aamupalan: keitän siis kahvia ja syön kaks ruisleipää. Yleensä katon samaan aikaan Netflixistä jotain, kun syön aamupalaa, mutta tänään luin vaihteeks kirjaa. Tällä hetkellä mulla on kesken Valehtelevat viettelijät -sarja. Luin viisi ensimmäistä osaa joskus yläaste aikoina, mutta sen jälkeen en oo lukenu niitä uudempia osia. Kirjotusten jälkeen päätin alottaa koko kirjasarjan alusta ja tällä hetkellä meen 10. osassa. Suomessa niitä on ilmestyny 12, joten mulla on enää kaks kirjaa lukematta. Aamupalan jälkeen menin sit suihkuun.
Untitled
13.30 Suihkun jälkeen laitoin sit hiukseni ja aloin meikkaamaan. Huomatkaa ylläolevasta kuvasta mun tän hetkiset lemppari puhelimenkuoret ;) Ostin noi pari viikkoa sitte Glitteristä ja noi on ollu nyt mun kännykässä ostohetkestä lähtien oikeestaan koko ajan.
Untitled
14.00 Meen ensimmäistä kertaa koko päivän aikana käymään ulkona. Ensin käyn hakemassa postin ja vien sen isoäitille. Huutelen myös jonkin aikaa Misua, mutta sitä ei näy missään. Ehkä se on nukkumassa jossain heinäladossa. Sen suosikkipaikka on siellä yläkerrassa, mihin se on rakentanu itelleen pienen makuupaikan.
Untitled
14.15 Takaisin sisälle. Mietin hetken aikaa mitä tekisin ennen kuin lähden hakemaan Siljaa koulusta. Sitten muistan että ostin muutama viikko sitten uuden kynsilakan, jota en oo kokeillu vielä. Ei muuta kuin vanhat kynsilakat pois kynsistä ja uusi lakka tilalle. Onko muilla sitä ongelmaa että kun lakkaa kynsiä, sitä lakkaa tuppaa tulemaan aivan liian paksu kerros ja sitten lopputulos ei näytä mitenkään hirveän hienolta? Mulla meinaa aina käydä niin. Nyt oon kuitenkin tähän ihan tyytyväinen :)
Untitled
14.45 Kynnet saatu lakattua ja kuivaksi, joten tekeminen alkaa loppua kesken. Lähden siis hakemaan jo Siljaa, vaikka tässä on vielä 20 minuuttia aikaa ennen kuin se pääsee koulusta. Saanpahan autossa ainakin kuunnella hyvää musiikkia samalla kun ootan.
Untitled
15.00 Silja pääsee vihdoin ja viimein koulusta ja koska ei kumpikaan jaksettais mennä vielä kotiin, päätetään mennä käymään Evijärvellä kirjastossa. Mulla itellä ei oo oikeen mitään lainattavaa, koska kotona on kirja kesken ja muutenki mun pitäis lukea pääsykoemateriaalia, koska tulevana torstaina on esivalintakoe. Silja kuitenkin lainaa pari Soturikissaa, koska se on sen kirjasarjan suuri fani. Nyt sillä taitaakin olla viimeset kirjat menossa ja sitten se on saanu luettua koko sarjan.
Untitled
16.15 Kirjastossa menikin kauemmin kuin aattelin. Kotona alan kuorimaan perunoita keittoa varten. Äitin kotiintullessa se tekee sit keiton loppuun. En yleensä hirveesti tykkää keitoista, mutta jauhelihakeitosta oon kyllä aina tykänny, eikä tämäkään kerta oo poikkeus. Vaikka oonki nukkunu viime yönä ihan liikaa, niin ruuan jälkeen mua alkaa väsyttämään ihan hirveästi ja päätän mennä ottamaan pienet päiväunet.
Untitled
18.00 Mun päiväunet vähä veny ja oisin varmana nukkunu vielä kauemminki ellei Silja olis tullu käymään mun huoneessa. Kun nousen taas ylös, muistan että multa jäi viime viikolla kattomatta Suomen surkein kuski. Päätän siis katsoa sen nyt. Välillä tota sarjaa kattoessa mietin, että onko nuo ihmiset oikeasti noin surkeita, vai esittääkö ne vaan surkeita ton sarjan takia. Siis en sano että ite olisin mitenkään mestarikuski, mutta en mä nyt nii huono oo ku osa noista ton sarjan kuskeista on.
Untitled 
18.45 Tajuan, että en oo vielä tänään oikeen kunnolla lukenu ennakkomateriaalia, joten päätänpä nyt sitten ainakin yrittää keskittyä niiden lukemiseen. Oon siis tosiaan hakenu Seinäjoelle ammattikorkeakouluun opiskelemaan sosionomiks. Nyt tulevana torstaina olis sit netissä tehtävä esivalintakoe, jonka perusteella 150 parasta valitaan pääsykokeen seuraavaan vaiheeseen. Seinäjoellahan niitä alotuspaikkoja sosinomi koulutukseen taitaa olla 50, ellen väärin muista.
Untitled
20.00 Tää päivä nyt oli vähä heikko lukemisen suhteen, mutta en vaan kertakaikkiaan jaksanu lukea enempää. Avaan koneen ja jatkan Gossip girlin kattomista. Netflixin parissa mulla vierähtääki sit oikeestaan koko ilta.
Untitled
22.30 Lopetan vihdoin ja viimein Netflixin kattomisen ja meen laittamaan itelleni iltapalaa. Pliis sanokaa etten oo muuten ainut, joka laittaa aina ruisleivän päälle banaania? Mun mielestä toi on ihan paras yhdistelmä ja syön ruisleipää aika usein noin. Jos ette oo kokeillu vielä, niin suosittelen ehottomasti kokeilemaan! :D

23.00 Alan valmistautumaan nukkumaanmenemiseen. Käyn vaihtamassa yöpuvun, pesen meikit ja hampaat ja käyn hakemassa itelleni vesilasin yöks. Sitten avaan vielä koneen ja lataan viimeset kuvat tätä postausta varten Flickriin ja kirjotan vielä viimeset rivit.

23.20 Kello on nyt tän verran ja luulen että on mun aika mennä nukkumaan. Julkasen tän postauksen nyt, sammutan koneen ja sen jälkeen myös valot. Hyvää yötä!

Millanen päivä teillä oli tänään? :)

-Sofia

2 kommenttia:

  1. Kommentoin vähän myöhässä mutta ihan sairaan söpöt puhelimenkuoret kyllä! Harmittaa ku mun puhelimelle ei oo koskaan missään ku vanha malli :/ Ehdottomasti lisää samantyyppisii postauksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei haittaa ja kiitos! :D Joo, mäkää en onnistunu löytämään sille Samsungille sillon mistään kuoria ja se ärsytti aina D: Ja joo, suunnittelin tosiaan että heti ens lauantaina olis tulossa seuraava tällänen :)

      Poista