perjantai 10. toukokuuta 2019

Euroviisut 2019 | 5 + 1 suosikkia

Eurovision 2019
Euroviisut on ihan kulman takana, koska ensimmäinen semifinaali on jo ensi viikon tiistaina! Mä aloitin Euroviisujen hehkuttamisen jo maaliskuun puolella, kun ensin valittiin Suomen oma edustuskappale ja siitä ihan hetken päästä Ruotsin viisu. Tottakai Melodifestivalen oli pakko katsoa myös, se kuuluu myös jokavuotisiin perinteisiin, ihan kuten Euroviisutkin. Viisukappaleita oon siis jo aika paljon ehtinyt kuunnella ja mulle on myös muodostunut jo omat suosikitkin, jotka nyt seuraavaksi esittelen teille!
1. Alankomaat - Duncan Laurence : Arcade
Tässäpä heti ensimmäisenä mun tämän vuoden suosikki! Pelkästään tuo musiikkivideo on ihan uskomattoman upea ja laulu itessään on vielä upeampi! Mitä nyt oon Youtubesta selaillut muidenkin tekemiä listoja ympäri Euroopan, niin tosi monen listassa tämä on ihan top 5 joukossa, joten uskon että tämä todellakin tulee pärjäämään hyvin viisuissa. Viisuedustajat on jo paikanpäällä Israelissa harjoittelemassa ja niistäkin on julkaistu jonkin verran videomateriaalia. Duncan kuulostaa livenäkin ihan uskomattoman upealta. Kappaleen lyriikat on myös tosi koskettavat. Tämä on mun ehdoton suosikki!
2. Serbia - Nevena Božović : Kruna
Täytyy myöntää, että mulla ei oo pienintäkään aavistusta siitä, mistä tässä laulussa lauletaan, koska ei ole missään vaiheessa tullut katsottua laulun englanninkielisiä sanoja, mutta se ei haittaa yhtään. Tykkään vaan tosi paljon Nevenan äänestä ja livenä hän kuulostaa mun mielestä vielä paremmalta kuin studioversiossa. Yksi tämän vuoden parhaimmista Euroviisu balladeista!
3. Slovenia - Zala Krajl & Gašper Šantl : Sebi
Tämänkään englanninkielisiä sanoituksia en ole katsonut, joten en ihan tarkalleen tiedä, mistä kappaleessa on kyse, mutta tykkään tästä vaan niiiin paljon. Kivan erilainen verrattuna kaikkiin muihin tämän vuoden viisuihin ja Zalan ääni on mun mielestä niin rauhoittava. Jonkun toisen mielestä kappale saattaa olla tylsä, mutta ei mun mielestä, vaan päinvastoin.
4. Albania - Jonida Maliqi : Ktheju tokës
Oon todella tyytyväinen siihen, että tänä vuonna tosi moni maa esittää kappaleet omalla äidinkielellään. Se luo kokonaan oman ja erilaisen tunnelman kappaleisiin. Albaniakin esittää oman viisunsa tänä vuonna omalla äidinkielellään ja tämän viisun englanninkielisiin sanoituksiin olen tutustunut sen verran, että tiedän laulun sanojen liittyvän jollakin tapaa pakolaisuuteen. Albania on mun mielestä tosi kauniin kuuloinen kieli ja tässä viisukappaleessa kuuluu myös maan oma etninen tausta, mistä suurta plussaa. Mun mielestä tässä studioversiossa Jonidan ääni ei pääse ihan niin hyvin oikeuksiinsa kuin liveversioissa, joten maltan tuskin odottaa Euroviisujen toista semifinaalia, jossa Albania kilpailee!
5. Ruotsi - John Lundvik : Too Late For Love
Ja Ruotsi tekee sen taas! Palaa siis hyvällä kappaleella Euroviisuihin! Mä tykkäsin tästä heti, kun katsoin Melodifestivalenin tämän vuoden karsintoja ja olin niin onnellinen, kun nimenomaan tää voitti! Tähän väliin sellainen hauska fakta, että John on tänä vuonna viisuissa mukana kahdella eri kappaleella, koska hän on ollut mukana kirjoittamassa Iso-Britannian viisukappaletta, joka ei sekään mun mielestä ole yhtään huono. John on tosi karismaattinen esiintyjä ja livenäkin kuulostaa tosi hyvältä. Lisäksi tää on mulle sellanen kappale, jota kuunnellessa piristyy heti.
+1 Islanti - Hatari : Hatrið mun sigra
Ja nyt mun täytyy kyllä myöntää, että yllätän itsenikin laittamalla tämän tänne, koska tämä on niin kaukana siitä musiikista, mitä yleensä kuuntelen!😅 Mutta juuri sen takia lisäänkin tämän tänne näin extra mainintana! Aluksi en tykännyt tästä yhtään, mutta nyt kun tätä on kuunnellut, tästä on tullut koko ajan vain parempi ja parempi. Ehkä tää on se mun guilty pleasure näissä Euroviisuissa. Mutta täytyy kyllä myöntää, että tuosta musiikkivideosta en edelleenkään välitä niin hirveästi, mutta onneksi kuuntelen musiikkia yleensä Spotifysta, niin sitä ei tarvitse katsoa.🙈


Tällaiset suosikit mulla tänä vuonna! Näiden lisäksi tykkään kyllä myös tosi paljon Maltan, Kyproksen, Sveitsin ja Azerbaijanin viisukappaleista, kannattaa nekin siis käydä kuuntelemassa! Mites sä, katotko sä Euroviisuja ja jos oot tutustunut jo tämän vuoden viisuehdokkaisiin, niin mikä on noussut sun suosikiksi? Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Slovenia ja Alankomaat on kans yksiä mun lemppareita! Niiden lisäksi muun muassa Italia, Norja, Malta, Kypros, Sveitsi... apua, lista sen kun vain pitenee! Onneksi finaali on pian! Ketä sä veikkaat voittajaksi? Mä veikkaan ehkä tuota Alankomaita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alankomaat ja Slovenia on kyllä molemmat ihan uskomattoman hyviä! ♥ Italian omasta tykkään kans aika paljon. Norjan omakin on ihan hyvä, mutta mua häiritsee se, että se kuulostaa niin paljon Monstersilta :D Tänä vuonna on kyllä tosi paljon hyviä kappaleita mukana! Mun erittäin vahva veikkaus voittajan suhteen on kyllä kans Alankomaat. En oo pitkään aikaan liputtanut minkään maan voitosta niin paljon kuin nyt Alankomaiden, hahah :D

      Poista