torstai 25. lokakuuta 2018

Syysloma ja muita viime aikojen kuulumisia

DSC_0958
Tänään olisi vuorossa tämä kuulumispostaus, mistä jo edellisessä postauksessa mainitsinkin. En muista sanoinko täällä blogin puolella ennen taukoa siitä, että mulla alko syyskuun puolivälissä kahdeksan viikon harjottelu. Oon nyt siis viis viikkoa suorittanu jo tästä harjottelusta ja oon ala-asteella 1.-luokassa tavallaan avustajana, koska siellä on pari tukea tarvitsevaa lasta. Oon nauttinut tästä harjoittelusta tosi paljon ja mulla on jo nyt vähän haikeat fiilikset siitä, että mulla on enää kolme viikkoa tuolla jäljellä. Tuntuu, että voisin olla siellä vaikka koko loppuvuoden. Lapset on tosi hyvin ottaneet mut vastaan, mikä on aivan ihana asia ja henkilökuntakin on siellä tosi mukavaa. Oon myös saanut aika vapaasti itse päättää, että moneltako meen sinne aamusin ja moneltako lähen sitten iltapäivällä pois. Yleensä oon mennyt kahdeksaksi ja lähtenyt sitten joko kolmelta tai neljältä. Kolmen viikon päästä onkin sitten taas paluu koulunpenkille.
DSC_0959
Oon myös käynyt tämän syksyn aikana tosi paljon elokuvissa. Paljon enemmän kuin joinakin vuosina oon käynyt yhteensä, hahah😂 On tullut katsottua Ihmeperhe 2, Mamma Mia Here We Go Again, Nunna, Hell Fest, Missä on Emily?, Olavi Virta, Hölmö nuori sydän ja viimeisimpänä nyt eilen Halloween. Kun olin äitin ja Tapanin kanssa kattomassa tuon Olavi Virran, olin varmaan nuorin koko yleisössä, hahah. Mutta ei se mitään, oli kuitenki tosi hyvä leffa ja suosittelen lämpimästi!
DSC_0953
Mulla oli tosiaan viime viikolla syysloma ja se ensimmäinen viikonloppu meni yksin kotona. Katsoin tv:stä ihan mitä halusin, valvoin myöhään ja kävin katsomassa isoäitiä vanhainkodissa ja lisäksi pyörähdin Kauhavallakin nopeasti. Maanantaina lähdettiin Jessican kanssa neljäksi päiväksi Helsinkiin! Tuota reissua oltiin molemmat odotettu tosi hartaasti. Yövyttiin Helsingissä mun serkun luona ja oon ylpeä siitä, kuinka nopeasti opittiin Jessican kanssa käyttämään julkisia Helsingin alueella, koska ei oikeasti eksytty kertaakaan! Neljän päivän aikana shoppailtiin, käytiin leffassa, Linnanmäellä ja Kiasmassa sekä nähtiin mun yhtä kaveria ja sukulaisia, jotka asuu Helsingissä. Mä en ottanut kameraa tuolle reissulle ollenkaan mukaan, mikä harmittaa vähän näin jälkikäteen, mutta otin mä nyt kuitenkin jonkin verran kuvia kännykällä. Ostoksia tuli tehtyä jonkin verran, mutta ei kuitenkaan mitenkään mahdottomasti. Oikeastaan yllätin itsenikin, koska yleensä haluan tuhlata kaikki rahat heti pois, hahah. Voin kyllä tehdä mun vähäisistä ostoksista tänne blogiin postauksen, jos teitä vain kiinnostaa?
DSC_0964
Hahah, mua naurattaa tää yllä oleva kuva niin paljon😂😂 Tämä on siis meidän naapurin kissa, joka viihtyy nykyään meidän talon pihassa suurimman osan ajasta. Se istui niin hienosti meidän rappusten kaiteella, että halusin ottaa siitä kuvan. Otin kuvan näköjään parhaimmalla mahdollisella hetkellä, nimittäin kissa haukottelee tässä kuvassa😂 Aamuisin, kun lähden ajelemaan kohti harjoittelua, tää kissa makaa usein meidän portailla ja illalla, kun ulko-ovi laitetaan lukkoon, se on myös portailla. Silja on rakentanut vanhasta laatikosta sille nukkumapaikan, jossa se ilmeisesti nukkuu aina öisin. Tää kissa on tosi ihmisrakas, eikä pelkää kyllä vieraitakaan. Ja heti jos sattuu istumaan esimerkiksi portaille, tää kissa on takuuvarmasti heti sylissä💖

Tosiaan, nyt mulla on siis menossa viimeinen varsinainen harjoitteluviikko ala-asteella ja ensi viikolla alkaa sitten kahden viikon mittainen näyttö samassa paikassa. Vähän kyllä jännittää, koska jouduin suunnittelemaan ensimmäistä kertaa näytön ihan yksin ilman opettajan apua, mutta ehkäpä mä kuitenkin selviän. Kunhan kahdesta seuraavasta viikosta pääsee yli, niin sitten voi rauhassa alkaa odottelemaan joulua.

Kertokaahan hei kommenteissa mitä teille kuuluu ja mitä teitte syyslomalla!😊

14 kommenttia:

  1. Heei mua kiinnostas tosi paljon lukea sun ostoksista postausta! Tsemppiä tulevaan näyttöön!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä yritän heti ens viikonloppuna saada kuvattua kaikki ostokset! Tälleen viikolla on tosi vaikeeta kuvata mitään, ku heti harjottelusta tultua on jo ihan pimeää :/ Kiitti tsempeistä Sini! ♥

      Poista
  2. Ihana että oot ennättänyt touhuta vaikka sun mitä kivaa, käynyt vähän reissussa ja nähnyt sukulaisia ja ystäviä! Ja ootpas sä käynyt leffassa, syksyisin tulee kyllä hurjan paljon hyviä leffoja leffaan, mut me ei koskaan saada miehen kanssa raahattua itseemme sinne, esimerkiksi meidänkin piti käydä katsomassa Ihmeperhe 2 muttei saatu aikaseksi, vaikka meillä oli yks ilmaislippukin! :D Se meni jo vanhaksikin... Nyt on muutama leffa tulossa mitkä on ihan pakko mennä katsomaan, joten pääsee pitkästä aikaa leffaan, jee 8)

    Ihana että oot muuten viihtynyt sun harkkapaikassa hyvin, tsemppiä näyttöön! Ostospostausta vain kehiin ehdottomasti, ja tosiaan oot saanu napattua oikeeseen aikaan tuon viimeisen kuvan ;) Hhe, syysloma meni täällä täydessä työntouhussa kuten aina kaikki perus loma-ajat mulla :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä tuntuu, ettei saa aikaiseksi juuri mitään, mutta kun tätä postausta kirjoitti, niin sitä tajusi että sitä on todellakin tullut tehtyä vaikka ja mitä kivaa ystävien ja perheen kanssa :) Leffoja todellakin tulee syksyisin tosi paljon, koska nyt ennen joulua haluaisin käydä katsomassa vielä viisi eri elokuvaa leffateatterissa :D Tosiaan viikonlopun aikana viimeistään yritän saada tuon ostospostauksen julkaistua, kun on mahdollisuus kuvatakin niitä, kun ei ole niin pimeää kotona ollessa kuin näin arkisin :)

      Poista
  3. Oi miten onnistunut ja ihana otos tuo haukottelukuva! <3
    Miulla ei ole lomia, mutta ei haittaa koska teen osa-aikatyötä niin pystyn huilaamaan vapailla. Kiva juttu, kun siulle sattui noin mukava harkkapaikka. Ympärillä olevat ihmiset vaikuttaa niin paljon siihen työssä jaksamiseen. Tsemppiä näyttöön ja viimeisiin viikkoihin!
    Mahtavan kuuloinen Helsingin reissu teillä, neljässä päivässä ehtii kyllä hyvin tekemään kaikkea! :)

    https://terveisineve.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin mielestä ihan paras tuo viimeinen kuva, hahah! :D ♥ Se on kyllä ihan totta, että jos koulussa/työpaikalla tulee kaikkien ihmisten kanssa toimeen, niin sinne on tosi mukava myös mennä, eikä aikaiset herätyksetkään aamuisin haittaa yhtään sen takia :) Aiottiin ensin olla kolme päivää Helsingissä, mutta tultiin lopulta siihen tulokseen, että ollaan neljä ja se todellakin kannatti juuri sen takia, että ehti tehdä kaikkea mitä halusikin :) Kiitoksia tsempeistä! ♥

      Poista
  4. Aivan ihanat kuvat kisusta ja muutenkin. Tuo Halloween on pakko katsoa, viimeksi kävin katsomassa First man in the moon ja Star is born ja Grazy Rich Asians ja megahyviä kaikki.

    Ihanaa sunnuntaita Sofia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ehottomasti kattomaan tuon Halloweenin! :) En oo muita osia tuosta elokuvasarjasta nähnytkään, mutta tuon leffan jälkeen haluaisin kyllä katsoa kaikki. Star is born mun on ehdottomasti pakko päästä katsomaan :) Kivaa viikon jatkoa!♥

      Poista
  5. Hei ihanaa että oot takaisin postausten parissa! Mulla on ollut ikävä niitä 😭 Mä ehdottomasti haluaisin ainakin nähdä ostoksista postausta, rakastan lukea niitä. Hyvää loppu syksyä ja tsemppiä näyttöön! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että joku on kaipaillut postauksien perään ♥ Mullakin on kyllä ollut kova ikävä postauksien kirjoittamista ja mua harmittikin tosi paljon, kun ei ollut kunnolla aikaa kirjoittaa :/ Niinkuin tuolla ylempänä sanoinkin, niin ostospostaus tulee varmaan viimeistään ensi viikonloppuna :) Hyvää loppu syksyä myös sulle Ella! ♥

      Poista
  6. Oi vitsi sä oot käynyt paljon elokuvissa! Itsekin oon käynyt viime aikoina katsomassa elokuvia enemmän kuin aikoihin, ja haluan siitä taas ihan tavan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kieltämättä elokuvissa on tullut ravattua aika aktiivisesti, hahah :D Elokuvissa käyminen on kyllä tosi kivaa! Leffassa käyminen on ihan erilaista kuin se, että katsoo leffaa kotona tv:stä. Se äänentoisto ja kaikki muu tuo elokuviin ihan oman tunnelmansa, kun ne kattoo teatterissa :)

      Poista
  7. Vihdoin pääsen taas kunnolla lukemaan ja kommentoimaan sunkin postauksia! Mua kiinnostaisi hirveästi nähdä tuo Nunna ja Hölmö nuori sydän, koska hetki sitten ja oikeastaan vieläkin niitä molempia hehkutetaan aika paljon ja kuulostaa tosi mielenkiintoisille molemmat! Täytyy yrittää katsoa, josko joku kaunis päivä tännekin pikkukylän leffateatteriin noista jompikumpi eksyisi! :) Ja hei, toi viimeinen kuva on ihana! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä kiva olla takas taas blogin parissa tuon pienen tahattoman tauon jälkeen :) Nunna oli tosi hyvä, vaikkakin siinä oli paljon sellaisia kohtia, joita säikähti oikein kunnolla :D Kannattaa ehdottomasti mennä molemmat katsomaan, jos siihen tulee mahdollisuus! Hahah, eiks se mee niin, että kaikki tilannekuvat on yleensä kaikkein parhaimpia? ;)

      Poista