perjantai 6. heinäkuuta 2018

Kesäkuun luetut kirjat

Kesäkuu oli mulle töiden takia tosi kiireinen kuukausi ja se näkyy myös luettujen kirjojen määrässä. Sain mä kuitenkin pari kirjaa luettua ja nyt tämän postauksen myötä olisikin tarkoitus tutustua noihin kirjoihin hieman paremmin😊
DSC_0922
Holly Goldberg Sloan - Näkymätön poika
Sam Border on 17-vuotias eikä hän käy koulua. Hänellä ei ole puhelinta ja hän elää isänsä ja veljensä kanssa pakettiautossa, jolla he aika ajoin siirtyvät kaupungista toiseen. Isä elää pikkurikoksilla ja iltaisin pojat yrittävät etsiä itselleen ruokaa. Sitten Sam tapaa Emilyn. Kaksikon välille syntyy heti yhteys. Ensimmäistä kertaa elämänsä aikana pojat pääsevät tutustumaan sellaiseen elämään, jota useimmat kutsuvat normaaliksi arjeksi.

Mä oon ensimmäisen kerran miettinyt tämän kirjan lukemista jo joskus yläasteen lopussa, mutta silloin en vielä tarttunut tähän. Sitten unohdinkin sen ja pari kuukautta sitten löysin tämän uudestaan kirjastosta. Kirja oli kyllä ihan hyvä, mutta jotenkin loppu tässä kirjassa venyi tosi pitkäveteiseksi ja tämän lukemiseen mulla menikin eniten aikaa kesäkuussa. Sivuja tässä kirjassa on 361.
DSC_0923
K. K. Alongi - Pakenijat
Mä en tästä kirjasta halua sen kummemmin mitään juonta paljastaa, koska tämä on trilogian viimeinen osa. Kahdesta ensimmäisestä osasta voit lukea enemmän tästä postauksesta. Kerron kuitenkin sen verran, että tämä kolmas ja viimeinen osa oli kyllä aivan yhtä hyvä kuin kaksi edeltäjäänsäkin. Loppu tuli kuitenkin jotenkin vähän yllättäen ja mulle jäikin sellainen fiilis, että kirja olisi loppunut kesken. Tai ehkä enemmänkin siltä, että tähän kirjasarjaan tulisikin vielä jatkoa. Muuten siis aivan mahtava trilogia, mutta lopun olisin halunnut olla selkeämpi, koska nyt mun mieleen jäi tosi paljon kysymyksiä. Sivuja tässä kirjassa on 334.
DSC_0924
Henry Aho - Arvet, romaani kiusatuista
Nimensä mukaisesti kirja kertoo kiusaamisesta, kiusatuista ja kiusaajista. Kirjassa on neljä päähenkilöä: juuri Vaasasta Teuvalle muuttanut Laila, runoja kirjoittava Jarkko, Tomi joka kiusaa Jarkkoa sekä lukijalle hieman etäisemmäksi jäävä Milla. Jokainen luku on kirjoitettu eri näkökulmasta ja Millan näkökulmaa seurataan hänen päiväkirjansa avulla.

Lukukokemuksena tämä oli ihan ok, mutta musta tuntuu siltä, että näkökulmia olisi saanut olla vähän vähemmän. Esimerkiksi Millan näkökulman olisin itse jättänyt kokonaan pois, koska kesti jonkin aikaa edes tajuta, että kuka Milla on ja miten hän liittyy kirjan muihin henkilöihin. Toisaalta kirja oli aika koukuttavaa luettavaa, koska sain loppujenlopuksi luettua tämän kuitenkin kolmessa päivässä kannesta kanteen. Sivuja tässä kirjassa on 302.

Tällainen lukusaalis siis kesäkuussa. Otan nyt heinäkuussa tavoitteeksi lukea edes vähän enemmän, koska mua itseäkin harmittaa kuinka vähän kesäkuussa tulikaan luettua. Mulla on onneksi niin mielenkiintoisia kirjoja lukulistalla tällä hetkellä, että musta tuntuu, että niiden lukemisessa ei hirveän kauaa kestä 😅 Mä vietän tänään mun ensimmäistä vapaapäivää tällä viikolla ja huomenna olisi taas tarkoitus mennä kavereiden kanssa vähän Powerparkiin laitteisiin pyörimään. Ei sitä siis malta vapaapäivänäkään olla pois työpaikaltaan 😂 Onko mikään näistä kirjoista sulle ennestään tuttu?

4 kommenttia:

  1. Oon ihan samaa mieltä Pakenijat-kirjan lopusta! Jäi ihan sellainen fiilis, että jatkoa olisi vielä tulossa D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mun piti oikein netistä tarkistaa, että niin olikos tämä nyt viimeinen osa tästä vai tuleeko tästä vielä yksi kirja :D Turhauttaa jotenki niin paljon, kun muuten niin hyvä trilogia sai näin "aukinaisen" lopun. Mulle jäi ainakin miljoona kysymystä mieleen, johon olisin halunnut saada vastauksen tän viimesen osan myötä :D

      Poista
  2. Postaus muistutti mua siitä, että munkin pitäisi alkaa lukemaan. Jotenkin luku innostus katosi, kun menin AMK :n :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukeminen on oikeasti tosi rentouttavaa, joten kannattaa todellakin :) Ymmärrän kyllä tuon luku innostuksen katoamisen, koska mulla kävi ihan samalla lailla silloin, kun oli kirjoitukset meneillään, mutta se tuli kuitenkin takaisin! :D

      Poista