perjantai 1. kesäkuuta 2018

Blogi täytti vuoden - vastaukset teidän lähettämiin kysymyksiin!

Saitte tosiaan tuossa toukokuun alussa laittaa mulle kysymyksiä tämän postauksen kommentteihin mun blogin 1-vuotisjuhlien kunniaksi. Nyt olisin aika vastata kaikkiin teidän lähettämiinne kysymyksiin. Suuret kiitokset vielä kaikille kysymyksen lähettäneille!

Mitä bloggaaminen sulle merkitsee? - Bloggaaminen merkitsee mulle aika paljon, etenkin kun oon aina rakastanut kirjoittamista. Bloggaamisen myötä oon tutustunut moneen mahtavaan ihmiseen ja bloggaamisesta on tullut tosi rakas harrastus mulle. En itseasiassa edes tiedä mitä tekisin vapaa-aikanani, ellei mulla olisi blogia. Lisäksi bloggaamisen myötä myös valokuvaamisesta on tullut mulle tosi rakas juttu.

Mikä on elämässä tärkeintä? - Mulle tärkeintä elämässä on onnellisuus. Onnellisuus muodostuu loppujenlopuksi aika pienistä ja arkisista asioista. Pelkästään se, että joku tervehtii ja hymyilee, tekee mun päivästä paljon paremman ja tulen itsekin pirteämmäksi. Lisäksi toinen tärkeä juttu on terveys. Terveyttä ei pidä ottaa itsestäänselvyytenä, koska milloin tahansa saattaa sattua jotain, mikä heikentää terveyttä.

Lempileffa? - Vastaan tähän että kaikki Potterit!  Jospa tässä kesän aikana taas katsoisi kaikki leffat läpi :-D

Lempisarja? - Apua, tää on niin vaikea kysymys, koska katson niin paljon tv-sarjoja. Sanotaan nyt kuitenkin Frendit ja Moderni perhe, koska nuo on sellaisia sarjoja, joihin ei vain ikinä kyllästy! En edes tiedä kuinka monta kertaa elämän aikana on tullut katsottua Frendit läpi, mutta monta kertaa jokatapauksessa :-D

Ihaninta arjessa? - Mä tykkään rutiineista, joten sanon sen. Joku muu saattais sanoa, että rutiinit on tylsiä, mutta mun mielestä on vaan hyvä, jos arjessa on se joku oma selkeä rytminsä. Päivän aikana saa paljon enemmän aikaiseksi, kun on ne tietyt rutiinit.
DSC_0813
Jos et opiskelisi lastenohjaajaksi, mitä ehkä opiskelisit? - Viime keväänä kirjoitusten jälkeen hain opiskelemaan sosionomiksi sekä kirjasto- ja tietopalvelualaa. Todennäköisesti opiskelisin jompaa kumpaa noista ja varmaan tämän koulun jälkeen yritänkin hakea uudestaan noihin samoihin paikkoihin!

Miten kuvailet luonnettasi? - Posiitivinen, iloinen ja empaattinen. Lisäksi oon uusien ihmisten seurassa melko ujo, mutta tuttujen ihmisten seurassa puheesta ei meinaa millään tulla loppua :-D

3 lemppariasiaa sun huoneestasi? - Kirjahylly sisältöineen, koska se sisältää mulle rakkaita kirjoja esineitä sekä valokuvia. Lisäksi rakastan mun huoneen maisematapettia ja maisemaa, joka näkyy mun ikkunasta. Mun huoneen ikkunasta näkyy siis pelkkiä puita, mutta mun mielestä se tuo rauhallisuuden tunnetta mun huoneeseen.

Mitä piirteitä sä et voi ihmisissä sietää? - Ensimmäisenä tulee mieleen sellainen ihmistyyppi, jonka mielestä hänen tapansa on ainoa oikea tapa toimia. Onneksi en hirveästi ole tämän tyylisiin ihmisiin elämäni aikana törmännyt, mutta ne vähäisetkin kerrat on pistänyt ärsyttämään ja paljon. Myös sellaiset ihmiset pistävät ärsyttämään toden teolla, jotka arvostelevat ja väheksyvät muita ihmisiä.

Jos saisit mahdollisuuden palata ajassa taaksepäin, palaisitko? - Tavallaan haluaisin palata, mutta sitten taas tavallaan en. Menneisyydessä tapahtuneet asiat on tarkoituksella jäänyt taakse ja niitä ei tarvitse nykyään miettiä. Mutta silti menneisyydessä on myös paljon ihan mahtavia hetkiä, joihin tekisi kovasti mieli palata, edes pieneksi hetkeksi. Vastaan tähän kuitenkin, että ei, en palaisi ajassa taaksepäin.
DSC_0799
Menetät loppuelämäkses sun näkö- tai kuuloaistin. Kumman valitset? (Et saa yrittää korjata niitä mitenkään) - Apua, nyt tuli tosi paha. Kyllä mä varmaankin valitsisin näköaistin kuitenkin valitsisin, koska silloin pystyisin kuitenkin tekemään asioita ominkin päin ilman avustajaa. Jos näön menettäisi, niin sitten joutuisi koko ajan turvautumaan avustajaan.

Mitä 5 asiaa ilman et voisi elää? - Läheisiä, musiikkia, kirjoja, ruokaa ja sähköä. Tässä suunnilleen kuukausi takaperi jouduttiin olemaan kolme tuntia illalla ilman sähköä ja se oli varmaankin mun elämäni pisin kolme tuntia :-D

Oletko auttanut lähiaikoina ketään tuntematonta? - Töissä ollessa oon aika monta kertaa auttanut tuntemattoman lapsen laitteen kyytiin, mutta vapaa-ajalla en ainakaan muistaakseni. Tuttuja kyllä tulee autettua aina tarpeen tullen.

Missä somessa vietät eniten aikaa? - Käytän instaa ja snäppiä aika paljon, enkä oikein osaa sanoa kumpaa tulee käytettyä enemmän. Nuo on siis suunnilleen samalla viivalla.

Mikä on tällä hetkellä omasta mielestäsi onnistunein postaus sun blogissa? - Mun suosikit omista postauksista tällä hetkellä on tämä ja tämä :-)
DSC_0792
Mistä asioista et tykkää blogeissa? (joku tietty asia ulkoasussa jne) - Mä tykkään kyllä aikalailla kaikista blogeista, mutta harvemmin liityn sellaisiin blogeihin lukijaksi, joissa on hirveän epäselvä fontti tai tumma tausta. Vaaleapohjaiset blogit on enemmän mun makuun!

Käytätkö jotain tiettyä vaatemerkkiä paljon? - Enpä oikeastaan, mutta farkuissa suostun käyttämään ainoastaan Onlya. Onlyn farkut on parhaimmat mun jalkaan ja ne on ollut mun suosikkeja yläasteelta saakka! Mutta sitten muuten ei tosiaan ole mitään väliä, mitä merkkiä vaatteet on :-D

Unelmiesi matkakohde? - Kööpenhaminaan ja New Yorkiin olisi ihan mahtava päästä joskus käymään! En hirveästi välitä rantalomista, mutta kaupunkilomat on mun mieleen. En pistäisi pahakseni, jos vielä joskus pääsisin käymään Lontoossakin toisen kerran  

Missä kaupungissa haluaisit asua? (ihan missä vaan maailmassa) - Musta tuntuu, että viihtyisin Englannissa jossakin pikkukaupungissa tosi hyvin. Vaikka Lontoosta paljon tykkäänkin, niin en silti haluaisi asua siellä.

Itketkö helposti, kun katsot telkkaria/leffoja? - Enpä oikeastaan. Oikeastaan mun mieleen ei tule yhtäkään leffaa tai sarjaa, jonka aikana olisin itkenyt.
DSC_0806
Suhtautumisesi päihteisiin? - Alkoholia saa käyttää, mutta kohtuudella ja omat rajansa tuntien. Tupakoitsijoita en katso hyvällä, mutta jokainen tekee toki oman valintansa. Inhoan tupakan hajua yli kaiken. Itse en käytä päihteitä juuri ikinä, enkä myöskään ole koskaan ollut humalassa. Tupakkaa en myöskään ole koskaan kokeillut.

Minkälaisen tatuoinnin ottaisit just nyt? - Koska kissat on mun lempieläimiä, niin ottaisin varmaan kissan tassujen kuvan johonkin kohtaan jalassa

Lempikirja ja miks just se? - Apua, ei tällaista saa kysyä ihmiseltä, joka lukee koko ajan kirjoja! :-D Sanotaan kuitenkin nyt vaikka Poika vuoren huipulla, josta voitte muuten käydä lukemassa lisää täältä. Harvemmin mitään yksittäisiä kirjoja tekisi mieli lukea uudestaan, mutta jotenkin tuo tekisi mieli lukea uudestaan, vaikka ensimmäisestä lukukerrasta ei hirveästi olekaan aikaa.

Kirjat vai leffat? - Tykkään kyllä molemmista, mutta kyllä kirjat vie voiton. Kirjojen kautta päähenkilöiden päiden sisään pääsee paljon helpommin kuin elokuvissa. Lisäksi kirjat kertovat kaikista tapahtumista paljon yksityiskohtaisemmin mitä leffat.

Lempi asia bloggaamisessa? - Teidän lukijoiden kanssa vuorovaikutuksessa oleminen  Ilahdun aina, kun saan ilmoituksen uudesta kommentista ja rakastan kommentteihin vastaamista, vaikka välillä se tapahtuu vähän hitaammin kiireiden takia. Lisäksi tykkään myös itse kommentoida muiden blogeihin!
DSC_0805
Kuinka uskonnollinen olet? - Vaikka olenkin ollut monella leirillä isosena ja viime vuoteen asti käynyt nuortenilloissa, niin en mä silti itseäni mitenkään hirveän uskonnolliseksi sanoisi. Enkä oikeastaan edes tiedä mihin uskoa, jos nyt ihan totta puhutaan.

Luetko joka ilta kirjaa ennen nukkumaanmenoa? - Riippuu vähän siitä, miten väsynyt oon ennen nukkumaanmenemistä. Yleensä luen sellaisen 20-30 minuuttia ennen nukkumaanmenemistä, mutta esimerkiksi just eilen olin niin väsynyt, että menin suoraan hampaiden pesun jälkeen nukkumaan.

Sipsit vai suklaa? - Mikään ei voita suklaata!

Kuinka vanha koet olevasi henkisesti? - Mun juttujen perusteella mua vois välillä luulla ala-asteelaiseksi, koska ne on niin outoja :-D No ei mutta siis välillä huomaan edelleen ajattelevani, että oon tyyliin 16- tai 17-vuotias, mutta sitten tajuan itsekin, että mähän täytän tänä vuonna jo 20!

Tässä olisi ensimmäinen vastausosa! Toisen osan julkaisen heti, kunhan vain olen ottanut kuvat postausta varten. Huomenna olisi aika mennä juhlistamaan kaikkia ylioppineita ja valmistuneita, joten onnittelut vielä kaikille uusille ylioppilaille sekä valmistuville!  

12 kommenttia:

  1. Tosi kivasti vastailtu! Kissan tassu ois kyllä niin söpö tatuointiaihe♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Sini! ♥ Niin munkin mielestä :) Tiedä vaikka sitä joskus oikeasti innostuiskin tatuoimaan kissan tassun ihoon, vaikka tällä hetkellä tuntuu että en missään vaiheessa elämää ota tatuointia :D

      Poista
  2. Tää oli kiva postaus! Kiva lukea tällaisia, niin saa tietää bloggaajastakin enemmän. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit ♥ Munkin mielestä vastauspostauksia on aina kiva lukea muiden blogeista just tuon takia :)

      Poista
  3. Onnea kovasti ihana Sofia ja Potterit <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia! ♥ Pottereita ei kyllä voita yhtään mikään!

      Poista
  4. Paljon onnea blogille! :) Todella kivasti olit vastannut kysymyksiin. Mäkin asuisin varmaan Englannissa, mutta en ehkä ihan Lontoon keskustassa :D Jossakin siinä lähellä :) Ja oon samaa mieltä sun kanssa, suklaata ei voita mikään! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Niina! ♥ Englanti on mun mielestä niin ihana maa ja ihmiset on ainakin mun kokemuksen perusteella siellä niin ystävällisiä, että siellä olisi varmasti ihana asua :) Jep, suklaa on ehdottomasti parasta!

      Poista
  5. Onnea sulle ja blogille! :)<3

    VastaaPoista