keskiviikko 22. marraskuuta 2017

Viime viikko numeroina

4½ työpäivää päiväkodissa. Puolikas siitä, että olin Kaustisella puolet keskiviikosta, joten ihan sitä täyttä viittä työpäivää ei tullut.

1 pidetty satutunti kirjastossa. Ja tässä sitten taas puolestaan syy sille miksi jouduin olemaan keskiviikkona puolet päivästä Kaustisella. Meidän opintoihin kuuluu siis myös se, että pidetään pari satutuntia kirjastossa lapsille. Viime keskiviikkona oli mun vuoro pitää satutunti, mutta onneksi mun ei tarvinnut pitää sitä yksin. Paikalle saapui ainoastaan viisi lasta, mutta olihan sekin toki parempi kuin ei mitään!

206 kilometriä autolla ajelua. Kävin tosiaan Kaustisella ja sitten myöhemmin viikolla Kauhavalla, joten normaalisti ihan näin paljoa ei tule ajettua viikossa autolla :-D

1 nettitilaus. Maltan tuskin odottaa, että saan paketin käsiini ja esittelemään sen sisällön myös tänne blogiin!

2 varattua hotelliyötä. Varattiin jo äitin kanssa hotelli meidän joulukuun Helsingin reissua varten. Oon viimeksi ollut kesäkuussa Helsingissä, joten ihanaa päästä pitkästä aikaa taas käymään mun lempikaupungissa
DSC_0742
3 tuntia siivousta. Tulevana lauantaina on Siljan sukulaissynttärit, joten niitä varten me sitten jo siivottiin viikonloppuna. Vaihdoin samalla myös lakanat sänkyyn ja mikään ei ole oikeasti ihanampaa kuin päästä nukkumaan ihan puhtaisiin lakanoihin.

3 tuntia elokuvissa istumista. Käytiin Karon kanssa vihdoin ja viimein katsomassa Tuntematon sotilas! Oltiin suunniteltu tätä jo kauan aikaa, mutta ei oltu saatu meidän aikatauluja sovitettua yhteen. Oli kyllä mun mielestä tosi hyvä leffa ja mun mielestä jopa parempi kuin alkuperäinen versio. Hahmoissa pysyi paljon paremmin selvillä, joten pysyin paljon paremmin juonessa kiinni. Tämä saattoi myös johtua siitä, että elokuvassa oli tutut näyttelijät.

2 luettua kirjaa. Löysin kirjastosta pari viikkoa sitten kaksi niin hyvää kirjaa, että niitä ei melkein malttanut laskea pois käsistä. Sainkin molemmat luettua viime viikolla. Onneksi huomenna kirjastoauto tulee käymään päiväkodilla, niin pääsen lainaamaan uusia kirjoja.

7 uutta kaveria Facebookissa. Liityin meidän paikkakuntalaisten Facebook -ryhmään ja sitä kautta löytyikin vanhoja tuttuja, joilla en tiennyt olevan ollenkaan Facebookia.

2 hankittua joululahjaa. Käytiin Seinäjoella ja tuolla reissulla löysin jo kahdelle ystävälleni joululahjat. Vielä aivan liian monta lahjaa on hankkimatta.
DSC_0567
4 julkaistua postausta. Olin suunnitellut julkaisevani vielä yhden postauksen viime viikolla, mutta sen julkaiseminen jäi johonkin toiseen kertaan ajan puutteen takia. Ehkä mä julkaisen sen tällä viikolla!

22 suunniteltua luukkua tulevaa joulukalenteria varten. Tätä en ole vielä paljastanutkaan täällä, mutta aion siis todellakin toteuttaa joulukalenterin mun blogissa nyt joulukuussa! Oon tästä enemmän kuin innoissani, koska en ole aiemmin tehnyt joulukalenteria blogiini. Vielä kaksi luukkua odottelee ideaansa, joten jos teillä on jotain ehdotuksia, niin kertokaa kommenteissa!

8 mukillista glögiä. Rakastan glögiä yli kaiken ja joka päivä sitä on tullut juotua vähintään kupillinen, nam!

3 vierailua isoäitin luona vanhainkodissa. Isoäiti on nyt ollut parisen kuukautta tuolla vanhainkodissa sen jälkeen kun hän vietti kuukauden sairaalassa keuhkokuumeen ja sydäninfarktin takia. Hyvin hän on siellä viihtynyt, vaikka juttuseuraa kuulemma on aika vähän, kun suurin osa vanhainkodin asukkaista ovat jo dementoituneet. Käytiin Siljan kanssa parina päivänä koulun ja töiden jälkeen isoäitin luona vierailulla.

9 pelattua muistipeliä. Muistipelit on päiväkodilla todella kova hitti juuri nyt ja niitä ollaankin isompien kanssa pelattu oikein urakalla. Muistipelit on kyllä ihan kivoja!
DSC_0214
2 paria hukattuja lapasia. Siis en ymmärrä miten tämä on edes mahdollista, että onnistun hukkaamaan kaksi paria lapasia ja vieläpä saman viikon aikana.. Okei, mulle kaikki on mahdollista :-D Yhtenä hetkenä lapaset olivat mun kädessä ja sitten seuraavassa hetkessä ei ollutkaan, enkä sitten onnistunut löytämään niitä enää. Oon varmaan laittanut ne johonkin oikein hyvään talteen, mutta unohtanut paikan.

5 kpl ikkunalaudalle laitettua kynttelikköä. Ollaan alettu jo laittamaan päiväkotia hieman jouluisammaksi ja viime viikolla laitettiin kyntteliköt pienten tilojen ikkunalaudoille.

2 kpl kolmen tunnin päiväunia. Olin tiistaina niin väsynyt aamuvuoron jäljiltä, että menin heti töistä päästyäni nukkumaan "pienet" päiväunet ja nukuinkin sitten kolme tuntia putkeen. En osaa nukkua lyhyitä päiväunia.

6 palautettua verkkotehtävää. Oon pahasti jäljessä näissä verkkotehtävissä, joten yritin viime viikolla kiriä aikataulua oikein olan takaa, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tällä viikolla sama yritys jatkuu.

7 kotiin saatua piirrustusta/värityskuvaa. Varsinkin isommat lapset päiväkodissa tykkäävät piirtämisestä ja värittämisestä ja niinpä saan aika usein kotiin vietäväksi heidän hienoja aikaansaannoksiaan.

Mulla on taas alkuviikko ollut vähän kiireisempää, joten ole aiemmin kerennyt tällä viikolla postailemaan. Eilen mun opettaja oli käymässä päiväkodilla vähän kyselemässä multa ja mun työpaikkaohjaajalta, että miten mulla sujuu ja muutenkin tervehtimässä. Ette edes tiedä kuinka paljon stressasin tuota käyntiä etukäteen, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja nyt se on vihdoin ja viimein ohi. Mitäs teille kuuluu?

16 kommenttia:

  1. Tääpäs oli kiva postaus, kun listasit noin paljon erilaisia juttuja! Glögi on kyllä ihan järjettömän hyvää, siihen ei voi kai edes kyllästyä! Pitäisi taas pian ostaa sitä lisää, ite oon juonu sitä vaan pari mukillista D: Vähän söpöä, kun lapset tekevät sulle piirustuksia♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! ♥ Glögi on kyllä oikeasti sellainen juoma, että siihen ei kyllästy ikinä! Tai ainakaan mä :D Tässä kahden kuukauden aikana oon saanut jo aika monta piirrustusta ja värityskuvaa kotiin vietäväksi ja aion kyllä ehdottomasti säilyttää ne kaikki tämän harjoittelujakson jälkeen, koska ne on kyllä niin upeita ja hienoja ♥

      Poista
  2. Sulla on tän postauksen perusteella ollut tosi monipuolinen ja kiva viikko! :) Tosi kivasti toteutettu postaus<3

    VastaaPoista
  3. Siivosin eilen itse myös tuon kolme tuntia. Lopputuloksena löysin pahvilaatikollisen (!!) pinnejä :D En käsitä. Tuo tuntematon sotilaskin pitäisi varmaan käydä katsomassa, koska en oo ikinä kyseistä leffaa nähnyt! Mutta sulla oli ihanan kuuloinen viikko :)

    ♡:llä valoloytyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh! :D Mä en ite tarvitse pinnejä ollenkaan, koska mulla on niin lyhyet hiukset, mutta mun pikkusisko omistaa pitkät hiukset ja hänen pinnejään löytyy välillä kyllä mitä erikoisimmista paikoista :D Pinnit menee kyllä tosi helposti hukkaan. Sun kannattaa kyllä ehdottomasti käydä kattomassa toi leffa, koska se oli kyllä katsomisen arvoinen!

      Poista
  4. Kivoja nämä numeropostaukset :) Mä en tuota Tuntematon sotilasta mennyt elokuviin katsomaan kun on niin pitkä, mutta pitää vuokrata se kun tulee. Ihana kun käyt sun mummosi luona vierailulla <3 Itsekkin kun työskentelen vanhusten kanssa niin tiedän miten tärkeää on oikeesti kun omaiset käy vierailulla. Asukkaatkin voi paremmin :) Vaikka olisi jo muistisairautta, niin heidän kanssa voi käydää paremmat keskustelut kun kenenkään muun kanssa ja heiltä saa elämää sellaisia elämänviisauksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Tuolla elokuvateatterissa, missä me käytiin kattomassa tuo Tuntematon, oli 15 minuutin väliaika puolessavälissä elokuvaa ja se kyllä tuli tarpeeseen. En usko, että olisin jaksanut katsoa sitä putkeen, vaikka se hyvä elokuva olikin :D Ollaan aina oltu isoäidin kanssa aika läheisiä, joten on ihanaa käydä aina välillä vanhainkodilla vierailulla ♥ Tuo on kyllä varmasti totta!

      Poista
  5. Tosi kiva postaus idea ja hyvin toteutettu postaus :) söpö tuo ekan kuvan kisuli <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ♥ Kiitän myös Misun puolesta :D ♥

      Poista
  6. Tää on kiva postaus! <3 Sun viikko vaikuttaa kyllä tosi tehokkaalta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ♥ Viime viikko oli kyllä vähän vaihteleva, ei tainnut olla yhtäkään tylsää päivää :D

      Poista
  7. Huippu postaus, ihanan monipuolinen listaus! :) Ja kuinka suloinen kissa <3

    VastaaPoista
  8. Tuo 6 palautettua verkkotehtävää kuulostaa niin tehokkaalta, mä en tainut tehdä mitään vaikka olin luvannut itselleni että nyt teen kaikki rästitehtävät pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osa oli niistä kyllä lyhyempiä, joten ne oli tosi nopeita tehdä :D Tää viikko on ollut taas vähän laiskempi tehtävien suhteen, joten oon ihan yhtä jäljessä kuin viime viikollakin :DD En tiedä mistä sitä motivaatiota niitä kohtaan oikein löytyisi..

      Poista