tiistai 17. lokakuuta 2017

Vastaukset teidän kysymyksiin osa 1

Suuret kiitokset teille kaikille, jotka laitoitte kysymyksiä Nyt kysymyksiä kehiin -postaukseen!  Kysymyksiä tulikin loppujenlopuksi niin paljon, että ajattelin jakaa nämä vastaukset kahteen eri postaukseen, koska muuten yhdestä postauksesta olisi tullut liian pitkä. Tässä siis ensimmäinen vastaus osa ja seuraava osa ilmestyy varmaankin viimeistään syyslomaviikolla.

Top 3 sun tämän hetkistä lempibiisiä? - Hmm, apua. Varmaankin Kelpaat kelle vaan Sannin laulamana, Aleksanteri Hakaniemen Etsi mut ja Gabriel Lionin Ekstaasiin!

Lempileffa? - Titanic pysyy aina mun ehdottomana suosikkina. Oon nähnyt sen elämäni aikana vaikka kuinka monta kertaa, mutta silti en kyllästy siihen. Leffasarjoista haluan tietysti mainita Harry Potterit!

Kuvaile itseäsi viidellä adjektiivilla. - Iloinen, empaattinen, rauhallinen, huoleton ja superlyhyt!

Mikä sai sut aloittamaan bloggaamisen? - No silloin aikanaan joskus yläasteella tein blogin sen takia, että muillakin oli blogi. Enhän mä nyt voinut olla ainoa, kenellä ei ollut omaa blogia. Nyt viime keväänä aloitin bloggaamisen uudestaan, koska halusin edes jonkinlaisen harrastuksen itselleni ja olen aina tykännyt kirjoittamisesta. Lisäksi halusin ottaa kameran taas käyttöön, joka oli ollut jonkin aikaa ihan vain omassa laukussaan käyttämättömänä. Täytyy kyllä myöntää, että nykyään en varmaan edes pystyisi olemaan ilman blogia, koska tätä kautta oon päässyt tutustumaan niin moneen ihanaan ihmiseen, jotka haluan nähdä joskus tulevaisuudessa

Mikä on sun elämän tarkoitus? - Onpa haastava kysymys. Oon miettinyt tätä usein itsekin. Oon tullut siihen tulokseen että elämän tarkoitus on vain ylipäänsä eläminen. Vaikka tulee vaikeita aikoja, kaikesta selviää kyllä, varsinkin jos on sellainen persoona kuin minä, eli en todellakaan luovuta, jos oon päättänyt että en luovuta.
Untitled
Uskotko Jumalaan? Miksi/miksi et? - Jollain tasolla joo ja jollain tasolla sitten taas en. Käyn seurakunnan järjestämissä tapahtumissa aina silloin tällöin (esimerkiksi nuorten illoissa ja Ruskagospelissa), mutta silti välillä musta tuntuu että ne jutut siellä menee reippaasti yli mun ymmärryksen. Eli mun vastaus on siis tavallaan joo ja tavallaan en.

Mitä luonteenpiirteitä arvostat ystävässä? - Luotettavuutta ja rehellisyyttä nyt ainakin. Luotettavuus on se tärkein juttu, koska enhän mä pystyisi avautumaan kenellekään mieltä painavista asioista, jos kukaan mun ystävistä olisi luotettava. Oon myös huomannut, että sellaiset ihmiset kannattaa jättää elämästä kokonaan pois, jotka levittävät negatiivisuutta ympärilleen.

Mitä et koskaan tekisi? - En koskaan esittäisi jotain, mitä en oikeasti ole. Roolin ylläpitäminen on tosi raskasta ja jos ihmiset ei tykkää susta juuri sellaisena kuin olet, se on heidän menetyksensä, ei sun.

Hulluin/spontaanein asia, jonka oot tehnyt? - Tähänkin on aika vaikea vastata, koska en oo varmaankaan ikinä tehnyt mitään erityisen hullua/spontaania. Joskus yläasteella lähdin kuitenkin kymmenen minuutin varoitusajalla Helsinkiin neljäksi yöksi. Juttuhan meni siis sillälailla, että mun kummi oli käymässä meillä ja lähdössä samana päivänä vielä takaisin Helsinkiin omaan kotiinsa. Ennen lähtöä hän kuitenkin kysyi, haluaisinko lähteä hänen mukaansa ja niinpä pakkasin vaatteeni ja tavarani kymmenessä minuutissa ja sitten lähdettiin. Tuo Helsingin reissu oli kyllä yksi parhaista

Lempivuodenaika ja miksi just se? - Kesä ehdottomasti! Rakastan aurinkoa, lämpöä ja sitä, että ei tarvitse olla koulussa. Kevät tulee hyvänä kakkosena.
Untitled
Mottosi? - "Älä murehdi huomisesta, paitsi jos silloin on hammaslääkäri." Tämän moton bongasin joskus muutama vuosi sitten demi.fi:n keskustelupalstalta ja tää on jäänyt mun mieleen ja sopii mulle kyllä ihan täysin. Oon aika rento tyyppi, enkä murehdi/huolehdi turhista. Kaikki asiat järjestyy kyllä. Mutta niin kuin oon varmaan jo aiemminkin sanonut, mä en pelkää mitään läheskään niin paljoa kuin hammaslääkärille menoa. Jos saan hammaslääkärikutsun postissa esimerkiksi kaksi viikkoa etukäteen, mua alkaa sillä sekunnilla pelottamaan ja murehdin sinne menoa koko sen kaksi viikkoa.

Paras herkku? - Suklaa on mun heikkous. Jos meen karkkihyllylle, sieltä todennäköisesti tarttuu mukaan jonkinlainen suklaalevy.

Lempparikorusi? - Sain isoäitiltä joskus 4-5-vuotiaana tuliaisiksi Ahvenanmaalta kaulakorun, jonka riipus on pisaran muotoinen. Tuolla korulla on mulle tosi paljon tunnearvoa. Lisäksi rippiristi ja kastelahjaksi saamani sormus on myös tosi tärkeitä mulle.

Minkä kirjan voisit lukea uudestaan ja uudestaan kyllästymättä? - Ei varmana tule kenellekään yllätyksenä, mutta Harry Potter ja Azkabanin vanki. Oikeastaan kaikki Potterit on sellaisia, että niihin ei vain yksinkertaisesti kyllästy.

Jos sinun pitäisi poistaa kaikki muut somet paitsi yksi, minkä jättäisit? - Mietin pitkään Snäpin ja Facebookin välillä, mutta tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että jättäisin facen. Sitä kautta pidän niin aktiivisesti yhteyttä kaikkiin mun kaukana asuviinkin ystäviin ja sukulaisiin, että olisi vaikea elää ilman sitä.
Untitled
Mitä on ostoslistallasi seuraavana? - Toppahousut! En oo nyt moneen vuoteen omistanut toppahousuja, koska en oo tarvinnut niitä. Nyt ne kuitenkin tulee tarpeeseen, kun oon päiväkodissa työharjoittelussa ihan sinne joulukuun puoliväliin saakka.

Mikä kirja sinulla on tällä hetkellä kesken? - Mikä kaikki voi mennä pieleen? Ostin tuon kirjan jo joskus kesällä ja aloitin lukemaan sitä, mutta jätin kesken. Nyt viikonloppuna aloitin alusta ja en ymmärrä miksi jätin sen silloin kesken. Kyseessä on siis Oonko ihan normaali -trilogian toinen osa.

Mitä odotat? - Tällä hetkellä odotan sitä Ultra bran konserttia enemmän kuin mitään muuta! On niin ihanaa päästä näkemään heidät livenä toista kertaa ja kaikenlisäksi viettää yksi kokonainen viikonloppu Helsingissä!

Mikä ero on mielestäsi ystävällä ja kaverilla? - Ystävät on sellaisia, joihin sä luotat sata prosenttisesti ja pystyt kertomaan heille ihan minkä tahansa murheen. Ystävät eivät myöskään tuomitse, teit sä sitten miten typerästi tahansa jonkin asian suhteen. Ainakin mulla ystäviä on paljon vähemmän kuin kavereita, mutta mun mielestä ystävien laatu korvaa määrän. Kaverit on sellaisia, joiden kanssa sä vietät lähes yhtä paljon vapaa-aikaa kuin ystävienkin kanssa, mutta kavereille sä et kerro kaikkia sun huolias.

Mikä teki sinut viimeksi iloiseksi? - Viime keskiviikkona me järjestettiin meidän koululla kymppisynntärit kaikille tänä vuonna 10 vuotta täyttäville. Kun yhden koulun 10-vuotiaat olivat lähdössä takaisin omalle koululleen, kaikki huusivat kuorossa kiitokset ja heidän opettajansa sanoi, että lapset olivat nauttineet synttäreillä olosta erittäin paljon. Oli tosi ihanaa kuulla positiivista palautetta meidän järjestämistä kymppisynttäreistä, etenkin kun olimme nähneet paljon vaivaa niiden suunnitteluun ja järjestämiseen.
Untitled
Milloin? (ymmärrä miten haluat) - Olipas hauska kysymys! Elän mun elämää vähän sillä tyylillä, että jätän kaiken tekemisen seuraavalle päivälle, joten vastaan tähän että kaiken minkä voisin tehdä jo tänään, teenkin vasta huomenna :-D

Mikä on sun omasta mielestä paras puoli itessäs? - Oon aika päättäväinen ihminen ja mun mielestä se kuuluu mun hyviin puoliin. Vuoden alussa päätin, että haluan työskennellä jollain tavalla lasten parissa tulevaisuudessa ja hain sosionomiksi. Sosionomiksi en päässyt, mutta sen sijaan pääsin opiskelemaan lastenohjaajaksi. Seuraava askel tämän koulun jälkeen on sitten mahdollisesti se sosionomi.

Käytätkö luonnonkosmetiikkaa? - Mua kyllä kiinnostaisi hirveän paljon kokeilla luonnonkosmetiikkaa, mutta ainakaan vielä en ole kokeillut. Täällä päin kun ei hirveästi ole kaupoissa myynnissä luonnonkosmetiikkaa.

Mitkä asiat on parhaita elämässäs juuri nyt? - Opiskelupaikka, luokkalaiset, oma auto, perhe ja mustaherukkamehu (en ole edes pysyny laskuissa mukana, kuinka monta kupillista kuumaa mehua oon juonu tämän flunssan aikana).

Mitä pakkaisit autiolle saarelle mukaan telttojen ja muiden varustusten lisäksi, eli ne ihan viisi rakkainta asiaa? - Kännykän (toivon, että se toimisi siellä), kuulokkeet että pystyisin kuuntelemaan musiikkia), Misun (että mulla olis edes jonkinlaista seuraa siellä), jonkun hyvän kirjan ja kameran!

Mikä on sun lempiväri? - Vaaleanpunainen, yllätysyllätys :-D Mintunvihreä on toinen mun lempiväri, mutta toi vaaleanpunainen on kyllä se ihan ykkönen.

Mun flunssa alkaa vähän antamaan jo periksi (onneksi!), koska olin tänään Seinäjoella äitin ja Siljan kanssa kaupoissa ja sukulaisten luona. Oon yllättynyt siitä, että en ostanut tuolla reissulla oikeastaan mitään. Mukaan tarttui vain Suomalaisesta kirjakaupasta yksi kirja, kaksi Nyxin Soft matte lip creamia ja lisäksi äiti osti mulle yhdet kengät. Huomenna ajattelin taas vähän levätä ja olla kotona. Kiitokset muuten vielä kaikille kysymysten lähettäjille!

-Sofia

12 kommenttia:

  1. Jee, löyty täältä munki kysymiä kysymyksiä! :D Jos näitä vastauspostauksia ei jaksa lukea loppuun asti, mutta tämän jaksoi hyvin! Tosi kivasti vastailtu♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sun kysymykset valikoitu tähän ensimmäiseen vastauspostaukseen :D Kiitos Sini! ♥

      Poista
  2. Vaaleanpunainen on munkin lempiväri<3 Ja hei olisi kiva kuulla noista sun ostamista Lip Creameista lisää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaaleanpunainen on ihan paras väri! :D Joo, voisin väsäillä niistä jonkinlaista postausta tässä lähiaikoina :) Kiitos postausideasta!

      Poista
  3. Ihana ja hitsi olet kuin nuori versio meikäläisestä, niin samoihin kolahti kaikki. Lue ihmeessä tai lainaa kirjastosta Robin Hobbin Salamurhaaja fantasiakirjat, jotenkin fiilis, että rakastaisit niitä. Potterit on loistavia, mutta Hobbit on ylimaallisia jo, parhaat kirjat joita olen lukenut ikinä. <3 Suklaa nro 1 ja moni muu osui niin samaan. Hauska muuten tuo ex tempore Helsinki-reissu, ne juuri on parhaita.

    Upeaa viikkoa sinne ja toivottavasti flunssa hellittäisi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, sepä sattuma! :D Tuosa Salamurhaaja sarjasta en oo ikinä kuullutkaan, joten pitääpäs seuraavalla kirjasto käyntikerralla kysyä, että onko siellä tuota sarjaa. Suklaa on kyllä ehdoton ykkönen ja en luopuisi suklaasta mistään hinnasta :D Se on totta, että kaikki ex tempore jutut on aina ihan parhaita!

      Kivaa viikon jatkoa myös sulle! ♥

      Poista
  4. Tosi kivoja vastauksia sulla! :)

    VastaaPoista
  5. Oli mielenkiintoista lukea sun vastauksia! :) Joihinkin kohtiin pystyin samaistumaan helposti :) Suklaa on kyllä ihan parasta :D<3 Ja oot niin oikeessa, ei kannata esittää mitään mitä ei ole!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Niina ♥ Suklaata ei kyllä todellakaan voita mikään! Tälläkin hetkellä täällä luen muiden postauksia suklaalevyn kanssa ;) On se kyllä vaan niin, että siinä tekee huonoa vaan itselleen, jos esittää jotain muuta kuin oikeasti on.

      Poista
  6. Mielenkiintoisia vastauksia!! Vaaleanpunainen ja mintunvihreä on munkin lempparivärejä ♥

    https://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ne on kyllä parhaita värejä ikinä, hahah :D ♥

      Poista