torstai 27. huhtikuuta 2017

What's up lately?

Moii! Eilen tosiaan lupailin joko täks tai huomiseks päiväks pientä kuulumis postausta. Vaikka tää viikko on nyt vasta puolessa välissä, tälle viikolle on mahtunu paljon erilaisia tunteita. Kaikenlaista ilon ja pettymyksen väliltä. Keskitytään nyt ensin vaikka niihin iloisiin asioihin. Tiistaina aamulla sain vartin yli seittemän puhelinsoiton Kauhavan päiväkodin johtajalta, joka soitti että pääsisinkö sinä päivänä sijaiseksi sinne. Olin enemmän kuin innoissani, koska tykkään olla tekemisissä lasten kanssa ja oli kiva saada jotain vaihtelua päivään. Tiistai aamupäivä meni oikeestaan vaan siinä, että yritin opetella kaikkien lasten nimet ja muutenkin piti opetella sen päiväkodin kaikki käytännöt. Tiistaina olin töissä yheksästä neljään asti. Aamulla oli niin ihana ilma, aurinko paisto ja ei tuullu mitenkään hirveästi. Iltapäivällä lähtiessäni sieltä pois, sato sitte räntää oikeen kunnolla. Ei kiva.
Untitled
Eilen aamulla menin taas samaan päiväkotiin sijaiseks, mutta vähä ristiriitasin fiiliksin johtuen siitä, että koko yön oli satanu lunta ja mun autoon oli vaihdettu sunnuntaina kesärenkaat. Aikamoista liukastelua se kyllä oli koko matkan ajan, mutta selvisin hengissä. Ja oli taas tosi kiva päivä päiväkodissa. Olin tällä kertaa isojen puolella, kun taas tiistaina olin pienten puolella. Joten alkupäivästä sain taas opetella lasten nimiä. Iltapäivällä aloin taas pelkäämään, että miten pääsen ajamaan ne vähä yli 30 kilometriä takaisin kotiin, koska koko päivän oli taas yllätysyllätys satanu räntää. Onneks pikitiet oli kuitenkin sulat ja pääsin kunnialla takaisin kotiin. Takaisin kotiin tullessa aloin jo stressaamaan ja jännittämään tänään aamulla ollutta esivalintakoetta.
Untitled
Tänään aamulla sitten puolestaan herään siihen, kun äiti huutaa että mun pitää tulla työntämään sen autoa liikkeelle, koska taas koko yön oli satanu lunta eikä auto liikkunu pihasta mihinkään. Yritin epätoivosesti työntää sitä, mutta eihän se mun voimilla mihinkää liikkunu. Lopulta äitin oli pakko soittaa Tapania hinaamaan auto liikkeelle. En saanu enää unta, vaikka oisin saanu nukkua tunnin ennen esivalintakokeen alkua, koska mua jännitti se niin paljon. Vähä yli yheksän tänään aamulla se mun koe sit alko ja ennakkomateriaaliin pohjautuvaa osiota kattoessa alko pettymys iskeä. Tiesin heti, että en varmaan tulisi saamaan tarvittavaa pistemäärää seuraavaan vaiheeseen. Äidinkielen, englannin ja matikan osiot meni kuitenkin ihan hyvin. Heti kahdelta tänään katoin oikeat vastaukset netistä ja omien laskujen mukaan sain 28 pistettä. Tarvittava pistemäärä olis siis 30. Oon niin pettyny itteeni tällä hetkellä. Oisin voinu lukea paljon enemmän sitä ennakkomateriaalia. Nyt täytyy vaan toivoa, että muistin muutaman vastauksista väärin ja saisinkin oikeasti tuon 30 pistettä. Tai sitten tradenomi pääsykokeissa kesäkuun alussa pitää pärjätä todella hyvin.

Tällaista tällä kertaa. Mitäs teille kuuluu? :)

-Sofia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti